zondag 4 april 2010

iPad

Terwijl ik op de komst van mijn kinderen wacht die voor de paasbrunch komen lees ik onderstaand artikel in de krant. Straks verdringen tablets de eReader.

Amerika maakt zich op voor iPasen
Gepubliceerd: 2 april 2010 16:01 | Gewijzigd: 2 april 2010 16:05
Door onze redacteuren Marc Hijink en Freek Staps
Rotterdam/New York, 2 april. Voor wie het nog was ontgaan: komend weekeinde introduceert technologiebedrijf Apple in Amerika een nieuw type computer, de iPad. De bediening is zo simpel dat iedereen er mee uit de voeten kan. Maar zit de consument te wachten op nóg een gadget?De iPad, een kruising van laptop en smartphone, is vanaf Pasen te koop in de VS. Het is een plat scherm van ongeveer 25 centimeter doorsnede, dat dient als e-reader, tv, muziekspeler en draadloze webbrowser. Het apparaat heeft geen toetsenbord, maar werkt met dezelfde aanraakbediening als de iPhone.

De technologiewereld en de media-industrie wachten in spanning af of het Apple gaat lukken om net zoveel iPads als iPhones te verkopen.

De iPads komen binnenvliegen

Correspondent Freek Staps in New York staat zaterdagochtend voor zijn lokale Apple-store om een iPad te bemachtigen. De zoveelste Apple-hype of een nieuw product dat de wereld gaat veranderen? Lees meer op het weblog Hebben, vanaf zaterdag met eigen recensies. .
Bij de introductie van de iPhone, bijna drie jaar geleden, bivakkeerden hordes enthousiastelingen al ruim een week van te voren voor winkels om het apparaat als eerste te bemachtigen. Dat is nu anders. Tijdens een rondgang in de New Yorkse metro lijken de meeste mensen liever de kat uit de boom te kijken.

De iPad is geen volledige vervanger voor een goede laptop of een pc, zeggen de mensen die er al mee gewerkt hebben. Dat is ook niet de bedoeling van Apple-topman Steve Jobs. Hij hoopt op een extra type gadget tussen de smartphone en de laptop in, een tablet voor dagelijkse handelingen als e-mailen, twitteren, het weerbericht opzoeken, het laatste nieuws lezen, muziek luisteren en video kijken.

Maar hoeveel consumenten zijn bereid om 499 dollar (829 dollar voor de duurste versie) te betalen voor nóg een gadget? Enkele honderdduizenden Apple-fans en gadgetfreaks hebben er al een besteld. Zij kopen elk product dat Apple op de markt brengt. De vraag is hoeveel ‘gewone’ consumenten een iPad willen kopen.

Lees verder op:

Blogarchief